Tuesday, July 6, 2010

PROGRAM JUARA RAKYAT BAGI PARLIMEN SEPANG

SABTU 3 JULAI 2010, bertempat di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Sepang telah berlangsung dengan jayanya program Juara Rakyat. Terima kasih kepada kakitangan yang terlibat menjayakan booth MARA dan penghargaan kepada Encik Fauzi dari German Malaysian Institute (GMI) dan juga Encik Idris dari UniKL MIAT yang banyak membantu kami.

Selain Pejabat MARA Daerah Sepang, program selama satu hari ini turut disertai oleh beberapa agensi lain seperti TEKUN, PEJABAT KESIHATAN, IKHLAS, GIATMARA, TM NET, JOBS MALAYSIA, SPR dan beberapa agensi yang lain.

Lebih menarik apabila program ini dimuatkan dengan pelbagai kursus yang menarik daripada Giatmara. Antara kursus yang dijalankan adalah kursus jahitan langsir, jahitan manik, sulaman reben, pembuatan sate, membaiki motosikal, mengecat kenderaan, asas memotong rambut lelaki/ wanita, ukiran buah, asas solekan, membaiki kasut, pembuatan kuih tradisional, pembuatan mexican bun dan banyak lagi. Pada masa yang sama, seminar untuk para pelajar dari sekolah sekitar Sepang dan beberapa sesi forum turut diadakan.

 Booth MARA dan Giatmara
En Fauzi dari GMI
En Idris dari Unikl MIAT
Kursus Memotong Rambut Lelaki/ Wanita
Kursus Membaiki Kasut
Kursus Pembuatan Kuih Tradisional
Kursus Sulaman Reben
Kursus Jahitan Manik
Kursus Jahitan Langsir
Kursus Membuat Sate
Pegawai MARA Daerah Sepang ditemuramah oleh Dj yang bertugas

3 comments:

nana said...

mcm best je. tak tau pun ada program ni

liana said...

sedap nampak sate tu

Mara Sepang said...

Program ni mmg menarik.. mcm2 ada.. rugi kalau terlepas