Monday, September 27, 2010

PERMOHONAN KEMASUKAN KE MRSM TINGKATAN EMPAT TAHUN 2011

Permohonan adalah terbuka kepada pelajar tingkatan tiga warganegara Malaysia yang layak untuk kemasukan ke MRSM tingkatan empat tahun 2011.

SYARAT- SYARAT MEMOHON SECARA ONLINE
1. Pelajar Bumiputera dan bukan Bumiputera tingkatan tiga (yang sedang menuntut di Sekolah Menengah Kebangsaan) di Semenanjung Malaysia.
2. Pelajar yang sedang menuntut di Sekolah Berasrama Penuh (SBP) dan Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Kementerian Pelajaran tidak dibenarkan memohon dan tidak akan ditawarkan ke MRSM.
3. Pemohon hendaklah lulus Peperiksaan Percubaan PMR 2010 di Sekolah Menengah Kebangsaan dengan memperoleh sekurang- kurangnya lulus dalam subjek Matematik dan Sains.

CARA MEMOHON NOMBOR PIN
1. Pemohon boleh mendapatkan kata laluan (secara percuma) di semua Pejabat MARA Negeri, Pejabat MARA Daerah dan Maktab Rendah Sains MARA mulai 27 September 2010. Pemohon boleh mengisi borang permohonan secara online mulai tarikh tersebut.
2. Sila bawa kad pengenalan, keputusan Peperiksaan Percubaan PMR 2010 yang disahkan benar serta angka giliran PMR 2010, semasa mendapatkan kata laluan.
3. Pemohon mestilah mengisi semua maklumat yang diperlukan di dalam borang permohonan secara online dan memastikan borang tersebut dihantar secara online.
4. Pemohon mestilah menghantar cetakan borang serta dokumen yang berkaitan ke alamat seperti di bawah:

(Permohonan ke Tingkatan 4)
Pengarah,
Bahagian Pendidikan dan Latihan Menengah,
Tingkat 19, Ibu Pejabat MARA, Jalan Raja Laut, 50609 Kuala Lumpur.

TARIKH TUTUP PERMOHONAN
1. Tarikh akhir permohonan secara online ialah pada 21 Oktober 2010.
2. Tarikh akhir menghantar cetakan borang dan dokumen yang berkaitan ialah selewat- lewatnya pada 26 Oktober 2010.
3. Pemohon boleh menyemak keputusan ke MRSM pada bulan Februari 2011. Sekiranya pemohon tidak menerima sebarang jawapan sehingga 30 April 2011 permohonan anda dianggap tidak berjaya.

0 comments: